22 dec. 2023

FAZA IV SAU CREAŢIA MATERIALĂ

  Cînd s-a început această fază nimeni nu ştie, dar în această fază, s-a pornit mecanismul de îndeplinire a Planului Divin prin forţa creativă a Duhului Sfânt. Unii învățați propun ipoteza Exploziei primare a Universului care a avut loc circa 14 miliarde de ani în urmă. S-a început Crearea Materiei sau Naturii, Universului. Crearea “lumii noastre” este un proces foarte complicat, şi totuşi, este mult mai simplu decât crearea Planului Divin acestei lumi (creaţia Spirituală).

Care ar fi „mecanismul” creaţiei materiale ?


În Apocalipsă la întrebarea aceasta răspund cei 24 de bătrîni de lîngă tronul lui Dumnezeu.

Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul

Cap.4.10.11. ,,Atunci cei douăzeci şi patru de bătrâni, căzând înaintea Celui ce şedea pe tron, se închinau Celui ce este viu în vecii vecilor şi aruncau cununile lor înaintea tronului, zicând: ,,Vrednic eşti, Doamne şi Dumnezeul nostru, să primeşti slava şi cinstea şi puterea, căci Tu ai zidit toate lucrurile şi prin voinţa Ta ele erau şi s-au făcut.”

În cuvintele rostite de acești bătrâni, ei recunosc că Dumnezeu este vrednic de slavă, cinste și putere pentru că El este Creatorul tuturor lucrurilor și prin voința Sa, toate au fost create și există. Această închinare și adorare reflectă recunoașterea suveranității și puterii divine și este o parte a teologiei apocaliptice care se concentrează pe manifestarea lui Dumnezeu în slavă și putere la sfârșitul vremurilor.

Astfel se stipulează nu numai că Dumnezeu a zidit (a creat) lumea(lucrurile) dar şi mecanismul acestei creaţii. Voinţa este forţa (Duhul Sfânt), lumea ”era”, adică exista în formă spirituală, planificată, apoi lumea “s-a făcut”, adică s-a materializat. Aceeaşi se poate de spus referitor la crearea oamenilor. În versete  Dumnezeu cert spune că şi Adam fiind materializat ca ceilalţi oameni a fost „zidit”.

 Isaia

Cap.43. ,,Pe toţi acei care poartă numele Meu şi pentru slava Mea i-am creat, i-am zidit şi  i-am pregătit!”

Această afirmație arată dragostea și grija lui Dumnezeu pentru cei care Îi aparțin. Dumnezeu recunoaște pe cei care poartă Numele Său și declară că i-a creat, i-a zidit și i-a pregătit pentru un scop sau un plan special. În contextul profetic al cărții lui Isaia, această declarație se referă la poporul Israel, care este considerat un popor ales de Dumnezeu.

Dumnezeu fiind Atotputernic, pentru demonstrarea acestei calităţi are Forţa sa Supremă – Duhul Sfânt. Această Putere Divină se desfăşoară numai la necesitatea preconizată de Planul Divin.

            Dumnezeu a zidit lumea prin voinţa sa lumea s-a făcut, el singur fiind viu în vecii vecilor.

Se explică concis mecanismul creaţiunii:

1.     Am creat(programarea spirituală)

2.     Am zidit (materializarea)

3.     Am pregătit (formarea sufletului)

Materia-pămîntul au fost zidite inclusiv oamenii.

Acest Duh Sfânt în esenţă este exteriorizarea Voinţei lui Dumnezeu. Această voinţă acţionează strict determinat şi nu are “liberul arbitru” nu este o persoană de sinestătătoare.

Determinismul consecutiv al Materiei stabileşte o strictă executare a acestui Plan. Mecanismul materializării fiind „mişcat” de Duhul Sfânt “citind” informaţia din Planul Divin, o materializează în structurile Spaţiului şi a Energiei. Apariţia Materiei (Naturii) are loc în tot cuprinsul ei. Materia apare, există în tot spaţiul într-un un timp numit Prezent. Astfel apare COSMOSUL – Ordinea (neghentropia, sintropia).

În această secvenţă foarte scurtă de Prezent Natura este statică nu se schimbă, e ca o imagine, slaid, cadru de film. După trecerea „timpului” Prezent, mecanismul materializării a Duhului Sfânt efectuează operaţia inversă – dematerializarea, nimicirea totală a Materiei create anterior, a Prezentului. Astfel apare HAOSUL – Dezordinea (entropia). Distrugerea Naturii este totală în tot cuprinsul ei. Natura dispare parcă nici n-a fost.

Dacă simbolic vorbim, atunci Cosmosul este Lumină, iar Haosul este Noapte.

Din Biblie aflăm că perioada sau „timpul” Prezent (Cosmosul) este compusă din 6 secvenţe (zile Dumnezeeşti), iar perioada Haos este numai o zi. Astfel raportul este 6/1, iar în sumă 7 secvenţe. Apoi se începe alt ciclu şi totul se repete.

Desigur în Biblie se spune despre zile şi nu secvenţe, dar pentru Dumnezeu ziua lui nu este egală cu ziua noastră omenească.

În versete este descris un mecanism de materializare a oamenilor.

Dumnezeu spune „i-am creat” adică le-a scris programul prin intermediul lui Iisus, „i-am zidit” adică le-a materializat, „i-am pregătit” adică i-a educat.

 

Facerea (Geneza)

Cap.1.3. ,,Şi a zis Dumnezeu: ,,Să fie lumină!” Şi a fost lumină.

Cap.1.6. ,,Şi a zis Dumnezeu: ,,Să fie o tărie prin mijlocul apelor şi să despartă ape de ape!” Şi a fost aşa.”

Cap.1.9. ,,Şi a zis Dumnezeu: ,,Să se adune apele cele de sub cer la un loc şi să se arate uscatul!” Şi a fost aşa.”

Cap.1.11. ,,Apoi a zis Dumnezeu: ,,Să dea pământul din sine verdeaţă: iarbă, cu sămânţă într-însa, după felul şi asemănarea ei, şi pomi roditori, care să dea rod cu sămânţă în sine, după fel, pe pământ!” Şi a fost aşa.”

 Cap.1.20. ,,Apoi a zis Dumnezeu: ,,Să mişune apele de vietăţi, fiinţe cu viaţă în ele şi păsări să zboare pe pământ, pe întinsul tăriei cerului!” Şi a fost aşa.”

Zicerea (Cuvîntul) precede creaţia materială propriu zisă. Astfel apare program-voinţă apoi materializarea ei. Astfel cert este că creaţia materială este anticipată de creaţia spirituală. După ce Dumnezeu a creat 6 zile (secvenţe) la rînd, El face concluzie că totul este foarte bine.

Creaţiunea(zidirea, materializarea) materială se înfăptuieşte după cea spirituală cînd Dumnezeu spune „Fie!”, sau „Să fie!” Dumnezeu dă viaţă dar şi dă moarte. 

Coranul

Sura 6. Al Anaam (Vite)

6|1| ,,Laudă lui Dumnezeu, Cel ce a creat cerurile şi pământul şi a rânduit întunecimile şi lumina!”

 

Coranul

Sura 6. Al Anaam (Bovine)

6|73| ,,El este Cel ce, întru Adevăr, a creat cerurile şi pământul. În Ziua când spune: “Fie!”, atunci este. Spusa lui este Adevărul. A Lui este împărăţia în ziua când se va sufla în trâmbiţă. El cunoaşte tăinuitul şi mărturisitul. El este Înţeleptul, Cunoscătorul.”

Versetele subliniază credința islamică în Dumnezeu ca Creatorul universului și ca Ființă supremă. Acest versete subliniază, de asemenea, puterea și autoritatea lui Dumnezeu ca Creator al cerului și pământului. El poate crea prin simpla Sa voință și va învia oamenii în Ziua Judecății, când se va sufla în trâmbiță pentru a anunța sfârșitul lumii. Dumnezeu este prezentat ca Înțelept și Cunoscător, care cunoaște toate lucrurile, inclusiv cele ascunse și cele mărturisite. 

 Coranul

 Sura 40. Al Mu'min (credincios)

40|68| ,,El este Cel ce dă viaţa şi Cel ce dă moartea. Când hotărăşte un lucru, îi spune: “Fii!” Şi el este.”

Versetul afirmă că Dumnezeu este acela care dă viață și tot El este acela care dă moarte. Atunci când El hotărăște ceva, pur și simplu spune "Fii!" și ceea ce hotărăște se întâmplă. Acest verset reiterează ideea de control divin asupra tuturor lucrurilor și evenimentelor.

Interesant că în Coran zidirea materială de către Dumnezeu este ca şi o misiune „sortirea”. 

Coranul

Sura 41. Ha Mim Ca Sajdah(Cu credinţă  Adâncă)

41|12| ,,El a desăvârşit şapte ceruri în două zile şi a dezvăluit fiecărui cer porunca Sa. Noi am împodobit apoi cerul cel mai apropiat cu lumini şi pază. Aceasta este sortirea Puternicului, Ştiutorului.”

Acest pasaj subliniază puterea și cunoașterea lui Dumnezeu în organizarea și decorarea universului și reamintește credincioșilor de creația Sa minunată. 

Facerea (Geneza)

Cap.1.31. ,,Şi a privit Dumnezeu toate câte a făcut şi iată erau bune foarte. Şi a fost seară şi a fost dimineaţă: ziua a şasea.”

Evoluarea creaţiei Universului de către Creator are loc în final sau în ziua a şasea.

Acest pasaj subliniază calitatea creației lui Dumnezeu și faptul că El a considerat totul "bun foarte" înainte de a încheia ziua a șasea a creației. 

 Facerea (Geneza)

Cap.2.2.3 ,,Şi a sfârşit Dumnezeu în ziua a şasea lucrarea Sa, pe care a făcut-o; iar în ziua a şaptea S-a odihnit de toate lucrurile Sale, pe care le-a făcut. Şi a binecuvântat Dumnezeu ziua a şaptea şi a sfinţit-o, pentru că într-însa S-a odihnit de toate lucrurile Sale, pe care le-a făcut şi le-a pus în rânduială.”

Acest pasaj marchează încheierea creației, iar ziua a șaptea este dedicată odihnei și sfințirii. În tradiția iudeo-creștină, ziua a șaptea este Sabatul, o zi consacrată odihnei și închinării lui Dumnezeu. Acest pasaj este deosebit de semnificativ în înțelegerea teologiei creației și a importanței odihnei în religia iudeo-creștină.

Mistic analizând înțelegem că, după ce Dumnezeu a făcut lucrarea sa în timp de 6 zile sau 6-e secvenţe a 7-a zi El s-a odihnit. Această perioadă a 7-a zi este doar 1/6 din toată perioada de creaţie materială. Dar necătând că este scurtă Dumnezeu a binecuvînta-o, deci această a 7-a zi este foarte importantă.

Cu toate că 6 zile au fost zidit-materializat Universul, deci zile foarte importante, Dumnezeu totuşi sfinţeşte şi binecuvântează ziua a şaptea pentru că atunci s-a odihnit „de lucrurile sale”.


Deci, ziua a şaptea este mai importantă decât fiecare dintre acele 6 zile. 
Oare de ce?

Așa numită „Odihna” lui Dumnezeu este perioada când toate lucrurile materiale se dezintegrează, dispar şi apare Haosul, dispare informaţia, ordinea, „rânduiala”, Cosmosul.

După 6 etape (6 zile) de materializare, vine a 7 etapă de dezintegrare. A şaptea zi este foarte necesară. 

Astfel Cosmos – Haos sunt unite ca 6+1.

 

 Primul ciclu s-a terminat. Ulterior se purcede la citirea în continuare a Planului Divin şi materializării lui. Apoi, din nou se nimiceşte tot şi din nou se creează (se materializează). Pas cu pas, ciclu cu ciclu, Creatura lui Dumnezeu(Materia, Natura) se desfăşoară, reflectând întocmai Planul său Divin.

Pas cu pas, Materia apare şi dispare instantaneu. Însă cu fiecare nouă apariţie, Materia e puţin altfel decât cum a fost. Astfel, are loc schimbarea Naturii sau Evoluţia, dar acest fenomen este strict determinat de Planul Divin şi se desfăşoară nu lent ci cuantificat, “de o dată şi peste tot”.

Deoarece, în „timpul” când Materia s-a dezintegrat Haos (entropia absolută), nimic  lumesc nu există, Cosmosul nu există, nimeni din oameni nu poate şti cât noi nu existăm, nu suntem prezenţi, materiali, acest timp de neexistenţă  este ca 1/6. 

Coranul

Sura 54. Al-Qamar (Luna)

54|49| ,,Porunca Noastră este un singur cuvânt iute precum clipitul ochilor.”

Acest verset subliniază că atunci când Dumnezeu hotărăște ceva sau emite o poruncă, aceasta se întâmplă imediat, fără întârziere. El are puterea de a face ca lucrurile să se întâmple în conformitate cu voința Sa și într-un mod foarte rapid.

În ansamblu, acest verset exprimă faptul că Dumnezeu are puterea supremă de a hotărî și a acționa în lume și că hotărârile Sale sunt neîntârziate și infailibile.

Начало формы

Coranul

Sura 16. Un Nahl (miere de albine)

16|77| ,,A lui Dumnezeu este Taina cerurilor şi a pământului. Porunca Ceasului va fi ca o clipită ori chiar mai puţin. Dumnezeu are asupra tuturor putere.”

Acest pasaj subliniază suveranitatea și controlul absolut ale lui Dumnezeu asupra creației și asupra momentului crucial al Judecății (Ceasului), atunci când toate faptele oamenilor vor fi evaluate. În învățăturile islamice, Ziua Judecății este un moment important, iar acest verset reiterează faptul că aceasta va avea loc în conformitate cu voința lui Dumnezeu și într-un timp foarte scurt.

 Când apărem, apărem ca ceva finit, materializat şi nu ţinem minte ceea ce-am fost o clipă înapoi.  Memoria pe care o avem nu este rezultatul fenomenelor trecute, ci toată informaţia fizică, chimică, genetică, biologică, psihică, etc., totul apare închegat într-un sistem “viu” din nou, în fiecare ciclu.  Astfel Materia va apărea şi va dispărea permanent, încontinuare până când mecanismul de materializare a Planului Divin va „citi” toată Informaţia Divină.

 Când informaţia din Plan se va termina, nici Materia nu va mai apărea, practic se va termina Crearea materială. Astfel Cosmosul – ordinea şi Haosul – dezordinea, sunt procese determinate, consecutive, necesare şi se manifestă în strictul Program General, într-o ordine dialectică.

 Prin analogie aproximativă se poate de exemplificat apariţia Naturii cu proiectarea peliculei de film. Cadrele cu imagini (tot filmul) este Planul Divin, becul cu lumina este Duhul Sfânt, imaginile de pe ecran este Lumea Materială. 

Cu toate că cadrele se mişcă, imaginile de pe ecran apar instantaneu, de odată, dar deoarece ochiul omului nu poate percepe schimbarea cadrelor, omului i se pare că imaginile sunt consecutive şi lent continuate, parcă ar fi un proces în continuare permanent fără oprire. Chiar şi  pauza dintre cadre ochiul omului nu le vede, cu toate că imaginea de pe ecran lipseşte. Pauzele cu lipsa imaginii există, dar omul nu le percepe.

Конец формы

CREAREA OMULUI 

Omul la fel ca toată materia a fost creat spiritual prin poruncă – „Şi a zis Dumnezeu” şi apoi a fost materializat – „Şi a făcut Dumnezeu”.

Misiunile sau soarta omului  la fel a fost prestabilită în faza de creaţie spirituală: „ca să stăpânească peştii mării, păsările cerului, animalele domestice, toate vietăţile ce se târăsc pe pământ, şi tot pământul”

 

Facerea (Geneza)

Cap.1.26.27,,Şi a zis Dumnezeu: ,,Să facem om după chipul şi după asemănarea Noastră, ca să stăpânească peştii mării, păsările cerului, animalele domestice, toate vietăţile ce se târăsc pe pământ şi tot pământul!” ,,Şi a făcut Dumnezeu pe om după chipul Său; după chipul lui Dumnezeu l-a făcut; a făcut bărbat şi femeie.”

Acest pasaj subliniază concepția iudeo-creștină despre creația omului în imaginea lui Dumnezeu. Este o afirmație importantă care evidențiază valoarea și demnitatea umană în religia iudeo-creștină. Creația omului în "chipul și asemănarea lui Dumnezeu" sugerează că oamenii au o relație specială cu Dumnezeu și că au fost creați cu potențialul de a reflecta virtuțile divine precum iubirea, înțelepciunea și dreptatea. 

Coranul

Sura 22. Al Hajj-ul (Hajj Pelerinaj)

22|5| ,,Voi, oameni! Dacă aveţi vreo îndoială asupra învierii să ştiţi că Noi v-am creat din ţărână, apoi dintr-o picătură de sămânţă, apoi dintr-un cheag de sânge, apoi dintr-un ghemotoc cu formă şi fără formă. Astfel, Noi vă lămurim.”

El descrie modul în care Dumnezeu a creat omul din etape succesive, începând cu țărână și continuând cu stadiile ulterioare de dezvoltare intrauterină. Aceasta arată măreția creativității lui Dumnezeu și, în același timp, afirmă posibilitatea învierii, deoarece Dumnezeu este Creatorul care a dat viață omului din nimic și are puterea să-i învieze din morți.

Interesant că mecanismul materializării-zidirii omului în Biblie şi în Coran sunt descrise deosebit. Biblia scrie că omul a fost creat după chipul, asemănarea Dumnezeului. Coranul descrie puţin altfel procedura creării omului. Practic Coranul descrie o lucrare de laborator, poate o clonare, etc. 

Coranul

Sura 15. Al Hijr (tractul Stâncii)

15|26| ,,Noi am creat omul din lut, dintr-un glod uşor de frământat,

15|28| Când Domnul tău spuse îngerilor: “Eu voi crea un om din lut, dintr-un glod uşor de frământat..”

Aceste versete subliniază actul creativ al lui Dumnezeu în crearea omului și felul în care El L-a format din materie. Este o temă comună în multe tradiții religioase, în care omul este văzut ca o creație specială a lui Dumnezeu, creat din lut sau din pământ și suflat cu Duhul divin pentru a deveni un suflet viu. Acest pasaj din Coran reiterează această credință islamică în crearea omului din lut. 

Facerea (Geneza)

Cap.2.16.17. ,,A dat apoi Domnul Dumnezeu lui Adam poruncă şi a zis: "Din toţi pomii din rai poţi să mănânci, Iar din pomul cunoştinţei binelui şi răului să nu mănânci, căci, în ziua în care vei mânca din el, vei muri negreşit!”

Acest pasaj continuă să relateze povestea căderea omului, în care Adam și Eva încalcă porunca lui Dumnezeu și mănâncă din pomul cunoștinței binelui și răului, ceea ce duce la izgonirea lor din Grădina Eden și la intrarea păcatului în lume. Este un moment semnificativ în teologia creștină și iudeo-creștină, care abordează problema păcatului și a consecințelor acestuia asupra umanității.

Dumnezeu care este Atotștiitor știa ce va face Adam și nu va îndeplini porunca să nu mănânce din pomul interzis. Astfel Dumnezeu având cunoștințe despre viitor, deoarece soarta lui a Adam era prescrisă cunoștea că acesta va fi izgonit din Eden. Se pune întrebarea putea oare Adam să se abțină de la păcat sau nu?

Din perspectiva tradițională, Dumnezeu le-a oferit lui Adam și Eve liberul arbitru, ceea ce înseamnă că au avut capacitatea de a alege să respecte sau să încalce porunca lui Dumnezeu. Cu toate acestea, Dumnezeu, știind totul, a știut și că ei vor încălca această poruncă.

Aceasta ridică întrebarea dacă Adam și Eve au avut cu adevărat opțiunea de a se abține de la păcat sau dacă soarta lor era deja prescrisă. Aceasta este o chestiune complexă și a fost subiectul multor dezbateri teologice și filosofice de-a lungul istoriei. Unii teologi și filosofi au susținut că oamenii au avut o alegere reală și că presciența lui Dumnezeu nu contrazice liberul arbitru uman, în timp ce alții au ajuns la concluzii diferite.

Există mai multe puncte de vedere și interpretări asupra acestui subiect:

Pre-cunoașterea divină: 

Unii cred că Dumnezeu știe totul, inclusiv viitorul, ceea ce înseamnă că știa înainte de a crea oamenii că Adam și Eva vor păcătui. Acest punct de vedere ridică întrebarea dacă oamenii au avut cu adevărat liber arbitru sau dacă erau predestinați să păcătuiască.

Liber arbitru: 

Alți teologi susțin că, chiar dacă Dumnezeu știa ce vor face, oamenii au avut cu adevărat libertatea de a alege între ascultare și dezobediență. Această viziune subliniază importanța liberului arbitru uman și a responsabilității pentru propriile acțiuni.

Aceste puncte de vedere variază în funcție de credințele și interpretările teologice ale fiecărei religii. Dezbaterile privind relația dintre cunoașterea divină și liberul arbitru uman sunt complexe și au stârnit multe discuții în teologie și filozofie de-a lungul timpului.

Eu sunt încrezut că creându-l pe Adam, Dumnezeu i-a dat o poruncă, dar şi o prezicere. Dumnezeu fiind Atotştiitor cunoştea că Adam va încălca porunca: „în ziua în care vei mânca din el, vei muri negreşit!”. 

Putea ceva schimba Adam din această prezicere? Sigur că nu. Fapta lui Adam era prescrisă, iar primul om nu putea să nu încalce această prezicere. 

 

CONCLUZII:

 1. Textul subliniază că Dumnezeu este Creatorul tuturor lucrurilor și că prin voința Sa, toate au fost create și există. Aceasta este o afirmație comună în majoritatea tradițiilor religioase, care recunosc puterea divină în actul creației materiale.

 2. Conform textului, Duhul Sfânt este prezentat ca forța creativă prin care se îndeplinește Planul Divin. Mecanismul creației materiale implică voința divină, și anume, crearea prin programare spirituală, zidirea sau materializarea, și pregătirea sau formarea sufletului.

 3. Se afirmă că nici Duhul Sfânt acționează strict determinat și nu are "liberul arbitru." Acest aspect sugerează un grad înalt de determinism în creația materială, unde totul se desfășoară conform Planului Divin fără posibilitatea unor devieri.

 4. Textul descrie un ciclu în care materia apare și dispare într-o secvență specifică. Apariția Materiei sau Cosmosul este urmată de o perioadă de prezent static, iar apoi urmează Haosul sau dezordinea. Acest ciclu este interpretat ca o manifestare a Planului Divin și reflectă ideea de ordine și dezordine în univers.

 5. Se sugerează că zilele din Biblie sau secvențele de creație nu trebuie interpretate literal, ci simbolic. Se face referire la perioade de timp în care Creatorul acționează conform Planului său.

 6. Se subliniază că ziua a șaptea, în care Dumnezeu se odihnește, este mai importantă decât celelalte șase zile. Această interpretare poate fi înțeleasă în sensul că odihna divină marchează o perioadă esențială în ciclul creației.

 7. Se evidențiază că omul a fost creat după chipul și asemănarea lui Dumnezeu, conform Bibliei, iar în Coran, se descrie modul în care omul a fost creat din diferite etape, inclusiv din lut. Aceasta relevă importanța și demnitatea umană în contextul creației.

 8. Se ridică întrebarea asupra liberului arbitru al omului, având în vedere cunoștința divină prealabilă. Aceasta este o temă complexă în teologie, unde se discută dacă cunoașterea divină prealabilă și liberul arbitru uman pot coexista.

 În concluzie, textul analizat aduce perspective din tradițiile biblice și coranice asupra creației materiale și umane, evidențiind aspecte legate de puterea divină, determinism, cicluri, și importanța umanității în contextul creației.

Autor: Iurii Moisei ©


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu